Meer weten? informatie@fondsen.org

Jaarverslag 2015 verschenen

Red een Kind ontving in 2015 12,7 miljoen euro aan inkomsten en hielp 342.887 kinderen in elf landen. Dat staat in het Jaarverslag 2015 dat vandaag verscheen met als thema ‘Geef het door!’

Wij zien ieder kind als een uniek geschenk van God. Al onze programma’s zijn erop gericht kinderen uit armoede te laten groeien en hen te verbinden met mensen in Nederland. Om dat te bereiken richten we ons in onze dorpsprogramma’s op kinderen, gezinnen en het hele dorp. In onze aanpak staan samenwerken in (zelfhulp)groepen, het vergroten van kennis en vaardigheden, het linken met andere partijen en het vergroten van veerkracht centraal. In India en Kenia zijn nog enkele ‘oude’ programma’s waarbij we tehuizen steunen. Deze programma’s zijn we aan het afbouwen.

In Nederland maken bijna 21.000 personen, 564 kerken, 145 scholen en 189 bedrijven dit werk mogelijk. Onder hen zijn 8.090 sponsors die contact hebben met een kind of gezin uit onze programma’s. Behalve deze particuliere ondersteuning ontvangen we van overheden en fondsen aanvullende financiering. Het grootste deel daarvan komt van de Nederlandse overheid (MFS II). Deze subsidie ontvingen we in 2015 voor de laatste keer.

Download hier het Jaarverslag 2015 of lees meer

Fondsen.org